Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJenkins, Amelia A.; Sileo, Thomas W.
TitelThe Content Mastery Program: Facilitating Students' Transition into Inclusive Education Settings.
QuelleIn: Intervention in School and Clinic, 30 (1994) 2, S.84-90Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-4512
SchlagwörterConsultation Programs; Delivery Systems; Elementary Secondary Education; Inclusive Schools; Learning Disabilities; Mainstreaming; Mastery Learning; Teaching Models
AbstractThe Content Mastery program, which evolved from the synergistic model, provides instructional accommodations and teacher consultation and support that encourage the success of students with learning disabilities in regular classroom settings. Students remain in mainstream classes as long as they can profit from instruction and attend the Content Mastery center when they require instructional assistance. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Intervention in School and Clinic" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: