Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGlenn, Charles L.
TitelBalancing Roles: Families, Schools, and Government.
QuelleIn: New Schools, New Communities, 11 (1994) 1, S.46-50Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1077-2936
SchlagwörterStellungnahme; Academic Standards; Decentralization; Decision Making; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Government School Relationship; Institutional Autonomy; Parent Participation; Parent School Relationship; School District Autonomy
AbstractReflects on the need to find the correct balance between the roles of government, families, and schools in educational reform and improvement. Three administrative elements needed to assure successful improvement of school performance and educational quality are examined: legal status of the school; clarity of educational standards; and parental participation in decision making. (GLR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "New Schools, New Communities" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: