Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHenkin, Roxanne
TitelEmerging Feminist Themes Found in Graduate Students' Portfolios Written by Women Elementary School Teachers.
QuelleIn: Action in Teacher Education, 15 (1994) 4, S.20-28Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0162-6620
SchlagwörterStellungnahme; Attitude Change; Consciousness Raising; Education Courses; Elementary Education; Elementary School Teachers; Females; Feminism; Graduate Students; Higher Education; Personal Narratives; Portfolios (Background Materials); Teacher Attitudes; Teacher Education; Teaching Methods
AbstractThis article incorporates excerpts from portfolios of female graduate students to illustrate the discussion of the feminist themes that emerged. Because the student has control of the portfolio process and of interpreting meanings, it seems that portfolio development may be a powerful and supportive model for women students. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Action in Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: