Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMartinez, Kay
TitelProblems of Ethnic and Cultural Differences between Teachers and Students: A Story of a Beginning Teacher of Australian Aboriginal Children.
QuelleIn: Journal of Education for Teaching, 20 (1994) 2, S.161-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0260-7476
SchlagwörterStellungnahme; Beginning Teachers; Consciousness Raising; Cultural Awareness; Cultural Differences; Foreign Countries; Higher Education; Indigenous Populations; Preservice Teacher Education; Public Education; Secondary Education; Social Differences; Teacher Attitudes; Teacher Student Relationship; Australia
AbstractPresents the story of a beginning teacher's experiences in an Australian aboriginal community school to illustrate the challenge of teaching children who are culturally unfamiliar to the teacher. Implications are drawn for teacher education; selection, appointment, and appraisal of teachers; support structures for teachers; and official curriculum documents in such settings. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Education for Teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: