Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKryiacou, Chris; Cheng, Helen
TitelStudent Teachers' Attitudes towards the Humanistic Approach to Teaching and Learning in Schools.
QuelleIn: European Journal of Teacher Education, 16 (1993) 2, S.163-68Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0261-9768
SchlagwörterEducational Philosophy; Foreign Countries; Higher Education; Humanistic Education; Preservice Teacher Education; Questionnaires; Secondary Education; Student Teacher Attitudes; Student Teachers; Teacher Student Relationship; Teaching Methods; United Kingdom (England)
AbstractStudent teachers who responded to a questionnaire (n=109) and participated in follow-up interviews (n=16) to determine their attitude toward the humanistic approach to teaching and learning in schools were generally positive about the humanistic approach while recognizing from their practice teaching that implementing the approach may be impractical. (IAH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: