Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHedgcock, John; Lefkowitz, Natalie
TitelTuning in on the "Prime Time": Channel Effects and Priming in L2 Grammaticality Judgments.
QuelleIn: Foreign Language Annals, 26 (1993) 3, S.297-307Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0015-718X
SchlagwörterCognitive Processes; English (Second Language); Grammatical Acceptability; Language Tests; Listening Comprehension; Metalinguistics; Prior Learning; Recall (Psychology); Second Language Learning; Secondary Education; Task Analysis; Testing; Written Language
AbstractFrancophone learners of English as a foreign language performed metalingual and preference tasks requiring them to utilize second-language knowledge brought to mind under an aural priming activity or a written task. Results indicate important differences between recall with awareness and recall without awareness, which strongly suggests a positive role for "priming" via the written channel in foreign language learning. (Contains 55 references.) (VWL)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Foreign Language Annals" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: