Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inGatto, John Taylor
TitelA Map, a Mirror, and a Wristwatch.
QuelleIn: SKOLE: The Journal of Alternative Education, 11 (1994) 2, S.48-69Verfügbarkeit 
BeigabenTabellen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN9100-1139
SchlagwörterStellungnahme; Educational Change; Educational History; Educational Philosophy; Educational Practices; Elementary Secondary Education; Government Role; Hidden Curriculum; Personal Narratives; Politics of Education; Public Schools; Relevance (Education); Small Schools; Socialization; Teaching Experience
AbstractA teacher discusses the negative effects of collective socialization on students in government controlled public schools. Suggested ways to deconstruct mass schooling include requiring educators in nonteaching positions to teach, simplifying the curriculum, making student learning relevant, keeping schools small and independent, getting rid of standardized tests, teaching children to think critically, and providing true educational choices. (LP)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "SKOLE: The Journal of Alternative Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: