Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inManzo, Kathleen Kennedy
TitelSAT Scores Continue Recent Trends: Most Minority Scores Drop or Hold Steady.
QuelleIn: Black Issues in Higher Education, 11 (1994) 14, S.11Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-0277
SchlagwörterQuantitative Daten; College Entrance Examinations; College Preparation; Comparative Analysis; Educational Trends; High School Seniors; Higher Education; Mathematics Tests; Minority Groups; Scores; Standardized Tests; Test Score Decline; Trend Analysis; Verbal Tests
AbstractThe average overall Scholastic Assessment Test (SAT) score for high school seniors in 1994 remained at 902 of a possible 1600. Math scores showed a one-point gain whereas the average verbal scire fell one point. Despite recent improvements in minority group scores, these dropped or remained stable in 1994. Math and verbal test scores for specific minority groups are charted from 1976 through 1994. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Black Issues in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: