Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inCornell, Dewey G.
TitelYoung Women Who Entered College Early: A Follow-Up Report.
QuelleIn: College and University, 69 (1994) 2, S.136-45Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0010-0889
SchlagwörterAcceleration (Education); Age Differences; Age Grade Placement; College Students; Dropout Characteristics; Emotional Response; Females; Followup Studies; Higher Education; School Entrance Age; Student Attitudes; Student Experience; Surveys; Withdrawal (Education); Womens Education
AbstractA follow-up study of 16 women who entered a residential early college entrance program at ages 13-17 found that almost all found early college entrance a valuable and stimulating academic experience but also described considerable emotional distress during their college years. Over half of the respondents had left the program before graduation. The survey and its tabulation are appended. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "College and University" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: