Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBasom, Margaret; und weitere
TitelPre-Service Identification of Talented Teachers through Non-Traditional Measures: A Study of the Role of Affective Variables as Predictors of Success in Student Teaching.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 21 (1994) 2, S.47-57Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterAffective Behavior; Affective Measures; Cooperating Teachers; Educational Quality; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Higher Education; Performance Based Assessment; Predictor Variables; Preservice Teacher Education; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Evaluation; Teacher Competencies; Teacher Effectiveness; Teaching Skills
AbstractResearchers examined relationships between the SRI Gallup Pre-Professional Teacher Interview and performance-based student teaching evaluations and between SRI Interview and California Student Achievement Test (CAT) scores. A relationship between SRI Interview scores and performance-based student teaching evaluations surfaces. CAT scores did not relate to either scoring method. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: