Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHoffman, Paul R.; Norris, Janet A.
TitelWhole Language and Collaboration Work: Evidence from At-Risk Kindergartners.
QuelleIn: Journal of Childhood Communication Disorders, 16 (1994) 1, S.41-48Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-3170
SchlagwörterCurriculum Development; Educational Cooperation; High Risk Students; Instructional Effectiveness; Kindergarten; Phonics; Primary Education; Reading Ability; Reading Achievement; Speech Therapy; Teamwork; Therapists; Whole Language Approach
AbstractThis study compared reading gains of low-socioeconomic status, at-risk kindergarten students within two curricula collaboratively written by classroom teachers and speech-language pathologists. Compared to the alphabet-based curriculum, the whole-language curriculum showed greater gains in the use of print to represent meaning and similar gains in sound-letter correspondences and letter names. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Childhood Communication Disorders" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: