Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKarabenick, Stuart A.; Sharma, Rajeev
TitelPerceived Teacher Support of Student Questioning in the College Classroom: Its Relation to Student Characteristics and Role in the Classroom Questioning Process.
QuelleIn: Journal of Educational Psychology, 86 (1994) 1, S.90-103Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0663
SchlagwörterCollege Students; Higher Education; Learning Processes; Questioning Techniques; Student Attitudes; Student Characteristics; Teacher Attitudes; Teaching Methods
AbstractPerceptions of 1,615 college students of their teachers' support of student's questioning were examined in 2 experiments. Perceived support had significant and consistent relationships with student motivation and strategy use typical of self-regulated learners. It also appeared to affect the likelihood of student questioning. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Psychology" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: