Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHolt-Reynolds, Diane
TitelWhen Agreeing with the Professor Is Bad News for Preservice Teacher Educators: Jeanneane, Her Personal History, and Coursework.
QuelleIn: Teacher Education Quarterly, 21 (1994) 1, S.13-35Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0737-5328
SchlagwörterCase Studies; Elementary Secondary Education; Higher Education; Individual Characteristics; Personal Narratives; Preservice Teacher Education; Story Telling; Student Development; Student Experience; Student Teachers; Teacher Background; Teacher Characteristics; Teaching Experience
AbstractExamines educational experiences of a student teacher who joined a study of how preservice teachers with little classroom experience make sense out of university coursework. The paper presents the student's personal history, her conclusions about what constitutes good teaching prior to enrolling, and resulting conflicts between research-based and personal history-based arguments. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teacher Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: