Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enTaylor, Matthew J.; Innocenti, Mark S.
TitelWhy Covariance? A Rationale for Using Analysis of Covariance Procedures in Randomized Students. Research Methods.
QuelleIn: Journal of Early Intervention, 17 (1993) 4, S.455-66Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1053-8151
SchlagwörterLeitfaden; Stellungnahme; Analysis of Covariance; Data Analysis; Disabilities; Early Childhood Education; Early Intervention; Outcomes of Treatment; Research Design; Robustness (Statistics); Sampling; Statistical Analysis
AbstractThis paper recommends use of analysis of covariance in early intervention research to account for pretreatment group differences and increase statistical power. Diagrams show how analysis of covariance manipulates data under various conditions. Simulated data analysis demonstrates the process of selecting covariates and shows the results with and without statistically adjusting for the effects of the covariate. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Early Intervention" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: