Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inLouis, Karen Seashore
TitelBeyond "Managed Change": Rethinking How Schools Improve.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 5 (1994) 1, S.2-24Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0924-3453
SchlagwörterAdministrator Role; Change Strategies; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Models; Organizational Development; Principals; Teacher Role; Theory Practice Relationship
AbstractArgues that existing models of change management in education are more appropriate for understanding small-scale innovations than larger reforms. Uses results from two studies of schools engaged in major transformations to illustrate some differences between previous and current findings. Presents an alternative model of organizational learning and discusses implications for both practice and theory in school improvement. (49 references.) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "School Effectiveness and School Improvement" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: