Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enFrank, Bernard M.; Keene, Delane
TitelThe Effect of Learners' Field Independence, Cognitive Strategy Instruction, and Inherent Word-List Organization on Free-Recall Memory and Strategy Use.
QuelleIn: Journal of Experimental Education, 62 (1993) 1, S.14-25Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0973
SchlagwörterClassification; Cognitive Processes; Field Dependence Independence; Higher Education; Learning Strategies; Organization; Recall (Psychology); Theories; Undergraduate Students; Word Lists
AbstractFree-recall memory performance of and spontaneous strategy use by 227 field-dependent and field-independent undergraduates were investigated by means of memorized word lists that were high or low in inherent organization and when cognitive strategy instruction was provided or withheld. Results are consistent with current views of field-dependence theory. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Experimental Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: