Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHughes, Carolyn; Agran, Martin
TitelTeaching Persons with Severe Disabilities to Use Self-Instruction in Community Settings: An Analysis of Applications.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 18 (1993) 4, S.261-74Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterDaily Living Skills; Generalization; Independent Living; Maintenance; Moderate Mental Retardation; Program Implementation; Research Methodology; Research Needs; Self Management; Severe Mental Retardation; Skill Development; Social Integration
AbstractThis literature review examines the effects of self-instructional programs on increasing independence of persons with moderate/severe mental retardation in integrated environments. The article discusses methodological issues, research needs, and recommendations for program implementation. The feasibility of using self-instruction to promote acquisition, generalization, and maintenance across diverse skills is supported. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: