Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMorrow, Charlene; Morrow, James
TitelWhose Math Is It, Anyway? Giving Girls a Chance to Take Charge of Their Math Learning.
QuelleIn: Initiatives, 55 (1992) 3, S.49-59Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0094-3460
SchlagwörterCollege Bound Students; College Preparation; Females; High School Students; High Schools; Higher Education; Mathematics Education; Summer Programs; Womens Education
AbstractDescribes structure and pedagogy of SummerMath Program at Mount Holyoke College, six-week summer program designed to provide for female high school students an environment that would address deficiencies in their mathematical education. Demonstrates connections between SummerMath approach and new scholarship on women's education. Includes brief summary of state of mathematics education for women. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Initiatives" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: