Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMunn, Penny; Schaffer, H. Rudolph
TitelLiteracy and Numeracy Events in Social Interactive Contexts.
QuelleIn: International Journal of Early Years Education, 1 (1993) 3, S.61-80Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0966-9760
SchlagwörterAdult Child Relationship; Day Care; Disadvantaged Youth; Emergent Literacy; Foreign Countries; Learning Activities; Learning Experience; Numeracy; Nursery Schools; Preschool Children; Preschool Education; Teacher Student Relationship; United Kingdom (Glasgow)
AbstractDescribes a study of the literacy and numeracy experiences of two- and three-year olds from disadvantaged homes, as they occurred in Scottish day nursery schools. Found that numeracy experiences occurred less frequently than literacy experiences. Variation between the nurseries showed consistent patterns between variables relating to staff background and nursery organization and the frequency of literacy and numeracy experiences. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Early Years Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: