Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSteiner, Stanley F.
TitelPreparing Prospective Elementary Teachers to Teach Geographical Features with an Integrated Approach. Teacher's Notebook.
QuelleIn: Journal of Geography, 92 (1993) 5, S.231-33Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-1341
SchlagwörterArt Education; Cooperative Learning; Curriculum Development; Elementary Education; Geography; Geography Instruction; Higher Education; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Preservice Teacher Education; Reading Instruction; Social Studies; Visual Arts; Vocabulary Development; Writing Across the Curriculum; Writing Assignments
AbstractContends that effective use of time is critical in today's elementary classroom. Describes a curriculum development process in which 75 preservice elementary teachers created an integrated geography, language arts, and arts curriculum. Maintains that the approach could be used at all levels to teach about geographic features. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Geography" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: