Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJohnson, Barbara E.; Pritchard, Constance J.
TitelNontraditional and Traditionally Aged Nonpersisting Students on a Commuter Campus: Implications for Retention.
QuelleIn: College Student Affairs Journal, 9 (1989) 3, S.23-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Persistence; Adult Students; Age Differences; College Students; Dropouts; High Risk Students; Higher Education; Nontraditional Students; Parent Background; Potential Dropouts; Student Employment
AbstractExamined nonpersistence among 83 nonpersisting students using Tinto's model and compared retention risks for traditional-aged and nontraditional-aged students. Found that traditional- and nontraditional-aged students showed same risk factors for dropping out: both had parents with low educational levels, attempted to combine education with employment, and demonstrated lack of commitment to higher education. (NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: