Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBurnaford, Gail
TitelThe Challenge of Integrated Curricula.
QuelleIn: Music Educators Journal, 79 (1993) 9, S.44-47Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0027-4321
SchlagwörterClass Activities; Curriculum Development; Curriculum Enrichment; Educational Strategies; Elementary Secondary Education; Fine Arts; Integrated Curriculum; Interdisciplinary Approach; Literature; Music Education; Music Teachers; School Activities; Social Studies; Teaching Methods; Team Teaching
AbstractAsserts that music educators have special challenges and opportunities when considering an integrated or interdisciplinary curriculum. Discusses examples of interdisciplinary teams comprised of fine arts teachers working with teachers of social studies, literature, and other subjects. Includes illustrations of a thematic curriculum web and classroom activities linking music with the Olympic Games. (CFR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Music Educators Journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: