Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNeil, Roger; und weitere
TitelCinderella Arrives at the Ball of Teacher Education Reform. Practicum Associates' Views on Their Role and the Program of Pre-Service Education. Part I.
QuelleIn: Education Canada, 33 (1993) 3, S.8-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-1253
SchlagwörterAction Research; College School Cooperation; Cooperating Teachers; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Modeling (Psychology); Practicum Supervision; Preservice Teacher Education; Student Teaching; Supervisor Supervisee Relationship; Supervisory Methods; Teacher Attitudes; Teacher Role; Canada
AbstractIn an action research project involving teacher education faculty and practicum associate teachers (cooperating teachers), associate teachers identified supervisory methods used in their associate role: (1) conferencing with the student teacher; (2) demonstrating teaching methods; (3) observing and coaching the student teacher; and (4) counseling student teachers who experience difficulties. (KS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Education Canada" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: