Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJackson, Lewis
TitelElements of a Theoretical Structure That Will Support Best Practices in Communication Facilitation.
QuelleIn: Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH), 18 (1993) 3, S.143-60Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0274-9483
SchlagwörterStellungnahme; Cognitive Processes; Communication (Thought Transfer); Communication Disorders; Context Effect; Intervention; Memory; Models; Severe Disabilities; Theories
AbstractThis paper presents a model for the theoretical understanding of communication with individuals with severe disabilities, called the "Context times Memory model." Issues discussed include a memory framework describing the structure of communicative knowledge; information processing mechanisms that make possible the patterns of everyday communication; and cognition of communicative behaviors. (Author/JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of the Association for Persons with Severe Handicaps (JASH)" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: