Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inFairweather, James S.
TitelFaculty Reward Structures: Toward Institutional and Professional Homogenization.
QuelleIn: Research in Higher Education, 34 (1993) 5, S.603-23Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0361-0365
SchlagwörterCollege Faculty; College Instruction; Comparative Analysis; Faculty Workload; Full Time Faculty; Higher Education; Institutional Characteristics; Institutional Mission; Intellectual Disciplines; Personnel Policy; Research; Salary Wage Differentials; Teacher Role; Teacher Salaries; Tenure
AbstractData on over 4,000 full-time, tenure-track faculty in 4-year colleges and universities were analyzed for the relative importance of teaching, research, administration, and service in determining basic salary. Results showed dominance of the research-oriented salary structure regardless of institution type, professed mission, or discipline. Teaching activities were seldom rewarded. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research in Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: