Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWilkerson, Judy R.; und weitere
TitelThe Effectiveness of SIDPASS: A Research-Based Self-Study Model for Seeking NCATE Accreditation and Program Improvement.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 44 (1993) 3, S.190-99Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterAcademic Standards; Accreditation (Institutions); Higher Education; Institutional Evaluation; Models; National Standards; Preservice Teacher Education; Program Improvement; Quality Control; Self Evaluation (Groups)
AbstractTo help institutions meet National Council for Accreditation of Teacher Education standards, the article presents a research-based accreditation self-study process model incorporating three factors: recognition that program improvement is worthwhile, a well-designed curriculum benefiting from continuing improvement and a strong knowledge base, and a total team effort involving faculty. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: