Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enShechtman, Zipora; und weitere
TitelA Values Clarification Intervention Aimed at Affective Education.
QuelleIn: Journal of Humanistic Education and Development, 32 (1993) 1, S.30-40Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0735-6846
SchlagwörterClassroom Environment; Classroom Techniques; Counseling Services; Foreign Countries; Grade 4; Humanistic Education; Intermediate Grades; Intervention; Locus of Control; Preadolescents; Self Esteem; Values Clarification; Israel
AbstractAnalyzed effects of counseling-education classroom intervention program, based on Values-Clarification method. Intervention was designed to enhance pupil self-esteem, classroom climate, and internal locus of control, which are all components of affective education. Found significant improvement in two of three variables (classroom climate and self-esteem) examined for 150 fourth-grade students. (Author/NB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Humanistic Education and Development" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: