Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBaratz-Snowden, Joan
TitelAssessment of Teachers: A View from the National Board for Professional Teaching Standards.
QuelleIn: Theory into Practice, 32 (1993) 2, S.82-85Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0040-5841
SchlagwörterLeitfaden; Educational Change; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Evaluation Methods; Faculty Development; Quality Control; Standards; Teacher Certification; Teacher Evaluation; Teacher Improvement; Teacher Qualifications; Teaching Skills
AbstractDiscusses the teacher assessment system of the National Board for Professional Teaching Standards (NBPTS). The article explains the NBPTS policy on assessment and describes the NBPTS assessment model, which includes school site and assessment center modules. The assessment system leads to rigorous standards, national board certification, and improved schools. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Theory into Practice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: