Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWittenstein, S. H.
TitelA Parent-Professional Collaboration Model of Transitional Planning.
QuelleIn: Journal of Visual Impairment and Blindness, 87 (1993) 6, S.227-29Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0145-482X
SchlagwörterAdjustment (to Environment); Blindness; Daily Living Skills; Education Work Relationship; Independent Living; Interpersonal Competence; Models; Multiple Disabilities; Parent Participation; Parent School Relationship; Parent Teacher Cooperation; Program Implementation; Residential Schools; Secondary Education; Special Schools; Transitional Programs
AbstractA transitional planning model implemented at St. Joseph's School for the Blind in Jersey City, New Jersey, incorporates a broad conceptualization of transition that includes social skills, independent living skills, and overall competence in adjustment to the community. The model considers parental involvement, advocacy, and leadership as essential to successful transition of individuals with blindness accompanied by other disabilities. (JDD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Visual Impairment and Blindness" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: