Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTisdell, Elizabeth J.
TitelInterlocking Systems of Power, Privilege, and Oppression in Adult Higher Education Classes.
QuelleIn: Adult Education Quarterly, 43 (1993) 4, S.203-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-7136
SchlagwörterAdult Education; Age; Classroom Observation Techniques; Higher Education; Interpersonal Relationship; Power Structure; Racial Factors; Sex Role; Social Class; Student Participation; Student Role; Teacher Role; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractObservations of classes taught by a male and a female professor, interviews, and document analysis examined forms of resistance and reproduction in professors' and students' roles. Students benefiting from interlocking systems of privilege have more power in the classroom. Male professor exerted more control than the female. Middle-aged women with more education participated more, especially in classes valuing affective knowledge. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Adult Education Quarterly" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: