Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCrooks, Cheryl; Gifford, Vernon D.
TitelA Comparison of Videotaped Teaching Models and the Lecture Technique in Increasing the Use of Questioning Strategies Presented in Elementary Science Lessons.
QuelleIn: Journal of Science Teacher Education, 3 (1992) 3, S.76-78Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1046-560X
SchlagwörterEducation Courses; Education Majors; Educational Research; Elementary Education; Elementary School Science; Higher Education; Lecture Method; Methods Courses; Modeling (Psychology); Observational Learning; Preservice Teacher Education; Questioning Techniques; Science Education; Science Instruction; Science Teachers; Videotape Recordings
AbstractStudy investigated whether the use of videotaped models demonstrating effective teaching strategies in an elementary science lesson would promote increased use of effective questioning strategies among preservice teachers (n=38). Results show that the use of the videotaped teaching models increased the use of high-level, divergent, convergent/high-level, and divergent/high-level questions in the preservice teachers' teaching performance. (PR)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Science Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: