Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSelman, Ruth
TitelA Second Language in the Classroom; Are We Missing the Boat?
QuelleIn: Montessori Life, 5 (1993) 1, S.31-32Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterStellungnahme; Bilingualism; Cognitive Development; Cultural Awareness; Early Childhood Education; Immersion Programs; Language Acquisition; Second Language Instruction; Second Language Learning; Second Language Programs; Second Languages; Young Children
AbstractIn the context of an increasingly interdependent world society, discusses the benefits of early acquisition of a second language for American children. Benefits cited include the ease of learning a second language at an early age, improved abilities in concept formation, greater cognitive flexibility, and appreciation of cultural diversity. Second language programs in the classroom are also discussed. (TJQ)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: