Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRaven, Marieluise Frei; Jimmerson, Ronald M.
TitelPerceptions of Nontraditional Students, Teaching and Learning Held by Faculty and Students.
QuelleIn: Continuing Higher Education Review, 56 (1992) 3, S.137-54Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0893-0384
SchlagwörterAdult Students; College Faculty; Higher Education; Nontraditional Students; Self Evaluation (Individuals); Student Attitudes; Student Evaluation of Teacher Performance; Teacher Attitudes; Teacher Expectations of Students
AbstractResponses from 153 faculty and 146 undergraduates (including 35 nontraditional students) indicated that faculty viewed nontraditional students as different and better learners. Although faculty said critical thinking/problem solving were top goals, students felt instructors used lecture and emphasized subject matter. Students, especially nontraditionals, rated their curiosity, motivation, and confidence much higher than faculty did. (SK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Continuing Higher Education Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: