Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inVacc, Nancy Nesbitt
TitelA Computer-Generated Content Analysis of Issues Identified by Elementary Education Preservice Teachers.
QuelleIn: Journal of Educational Technology Systems, 21 (1993) 4, S.333-41Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0047-2395
SchlagwörterClassroom Techniques; Content Analysis; Elementary School Teachers; Higher Education; Preservice Teacher Education; Semantics; Stress Management; Student Teacher Attitudes; Student Teacher Supervisors; Student Teachers; Theory Practice Relationship
AbstractDescribes a study that investigated the use of a computer-generated narrative content analysis procedure to determine preservice elementary education teachers' perspectives during their first field experience. Semantic units were analyzed that expressed concerns about the internship environment and role, classroom management, discrepancies between knowledge and practice, stress, and supervisor relationship. (19 references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Educational Technology Systems" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: