Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReynolds, David; und weitere
TitelLinking School Effectiveness Knowledge and School Improvement Practice: Towards a Synergy.
QuelleIn: School Effectiveness and School Improvement, 4 (1993) 1, S.37-58Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCooperation; Educational Improvement; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Linking Agents; School Effectiveness; Canada; United Kingdom; United States
AbstractReviews paradigms of the academic communities of school-effectiveness and school-improvement researchers, practitioners, and scholars. Argues that the two models are very different and that this has hindered the improvement of educational practice. Provides examples of programs blending the two approaches and shows how school-effectiveness and school-improvement communities can cooperate to help each other. (54 references) (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: