Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBrookhart, Susan M.; Rusnak, Timothy G.
TitelA Pedagogy of Enrichment, Not Poverty: Successful Lessons of Exemplary Urban Teachers.
QuelleIn: Journal of Teacher Education, 44 (1993) 1, S.17-26Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-4871
SchlagwörterCollege School Cooperation; Higher Education; Intercollegiate Cooperation; Lesson Plans; Preservice Teacher Education; Public School Teachers; Secondary Education; Teacher Characteristics; Teacher Effectiveness; Teacher Expectations of Students; Teacher Student Relationship; Teaching Models; Urban Teaching
AbstractThree Pittsburgh (Pennsylvania) universities and the Pittsburgh school district collaborated in the preparation of urban secondary teachers. A study of exemplary teachers' characteristics regarding successful lessons indicated that these teachers planned thoroughly and were concerned about making lessons relevant but not influenced by social and economic factors in their expectations of students. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: