Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Magabe, M.; und weitere |
---|---|
Titel | L'informel dans la formation des enseignants: Le cas de L'Institut Superieur Pedagogique de Bukavu (Zaire) (Informal Elements in Teacher Education: The Case of the Pedagogical Institut Superieur Pedagogique in Bukavu (Zaire). |
Quelle | In: International Review of Education/Internationale Zeitschrift fuer Erziehungswissenschaft/Revue Internationale de Pedagogie, 38 (1992) 5, S.471-88Infoseite zur Zeitschrift |
Sprache | französisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
Schlagwörter | Foreign Countries; Higher Education; Informal Organization; Learning Activities; Learning Processes; Learning Strategies; Preservice Teacher Education; Student Attitudes; Student Teachers; Teacher Education Curriculum; Teaching Skills Ausland; Hochschulbildung; Hochschulsystem; Hochschulwesen; Lernaktivität; Learning process; Lernprozess; Learning methode; Learning techniques; Lernmethode; Lernstrategie; Lehramtsstudiengang; Lehrerausbildung; Schülerverhalten; Lehramtsstudent; Lehramtsstudentin; Referendar; Referendarin; Lehrbefähigung; Lehrkompetenz; Unterrichtsbefähigung |
Abstract | Describes a survey of student teachers at the Institut Superieur Pedagogique, in Zaire, to determine their perceptions of indispensable teaching skills and effective means of acquiring them. Underscores the importance placed by students on internal reflection, mental preparation, the will to succeed, conscientiousness, intuition, and using a resource network. (DMM) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |