Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGunther, Peter G. S.; Bingham, Richard L.
TitelA Continuous Quality Improvement Cycle for Teaching the Identification of Psychosocial Problems to General Internal Medicine Residents.
QuelleIn: Academic Medicine, 68 (1993) 4, S.308-10Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1040-2446
SchlagwörterClassroom Techniques; Clinical Diagnosis; Educational Quality; Educational Strategies; Feedback; Graduate Medical Education; Higher Education; Instructional Effectiveness; Internal Medicine; Medical Evaluation; Professional Education; Psychological Evaluation; Quality Control; Social Work; Total Quality Management
AbstractA study at the University of Vermont investigated the effectiveness of using a continuous quality improvement (CQI) cycle for teaching internal medicine residents the importance and techniques of psychosocial evaluation in patient examinations. Social workers audited students' examination data and provided feedback. The method was found to improve performance. (Author/MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Academic Medicine" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: