Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBladini, Ulla-Britt
TitelFrom Teachers of Backward Children to Agents for Educational Change within Schools.
QuelleIn: Teacher Education and Special Education, 15 (1992) 4, S.307-13Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterDisabilities; Educational Trends; Elementary Secondary Education; Foreign Countries; Higher Education; Preservice Teacher Education; Regular and Special Education Relationship; Special Education Teachers; Trend Analysis; Sweden
AbstractThis paper examines trends in special education teacher education in Sweden from 1921 to 1981. Changes such as the institution of a one-year special education teacher training course are discussed, with emphasis on changes in the relationship of special education to the whole school system. Trends and goals since 1981 are also briefly noted. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: