Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAfolayan, Johnson A.
TitelDocumentary Study of Ability Grouping in Education.
QuelleIn: Catalyst for Change, 21 (1992) 2, S.6-9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAbility Grouping; Academic Achievement; Educational History; Educational Opportunities; Elementary Secondary Education; Equal Education; Immigrants; Literature Reviews; Student Characteristics; Track System (Education)
AbstractAnalyzes documentary evidence about ability grouping and tracking for educating diverse student populations. The article discusses the historical treatment of individual differences, clarifies why and how schools function at present, presents pros and cons of ability grouping and tracking, and discusses the impact of immigrants on issues of equal education. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: