Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJowkar, A.
TitelA Comparison between the Competencies Deemed Necessary for Teacher-Librarians in Iran and Those Suggested by Librarians from Developing Countries.
QuelleIn: International Information and Library Review, 24 (1992) 4, S.275-84Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1057-2317
SchlagwörterComparative Analysis; Competence; Core Curriculum; Developing Nations; Foreign Countries; Higher Education; Librarian Attitudes; Library Education; Questionnaires; School Libraries; Skills; Surveys; Tables (Data); Iran
AbstractDescribes a survey that investigated the feasibility of a single library education program for the education of teacher-librarians in developing countries. Results are compared with the outcome of a similar survey conducted in Iran; the idea of a core curriculum is discussed; and competencies expressed as necessary by librarians are examined. (eight references) (LRW)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Information and Library Review" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: