Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inSexton, Robert F.
TitelBuilding Family-Friendly Communities: Observations and Lessons from Two Years of Kentucky School Reform.
QuelleIn: Equity and Choice, 9 (1993) 2, S.10-14Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0882-3863
SchlagwörterCommunity Development; Community Involvement; Decision Making; Democracy; Educational Assessment; Educational Change; Elementary Secondary Education; Family Environment; Friendship; Parent Participation; Political Influences; Program Implementation; Social Change; State Programs; Student Participation; Kentucky
AbstractPresents observations and lessons drawn from two years of Kentucky school reform. Implementing the Kentucky School Reform Act of 1990 teaches that reforming schools also requires addressing the ways in which communities raise their children. Community work, with parent and student participation, improves family conditions and political decision making. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Equity and Choice" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: