Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPatrick, John J.
TitelColumbus in the Curriculum: Ideas and Resources for Teachers of History in Elementary and Secondary Schools.
QuelleIn: International Journal of Social Education, 7 (1992) 1, S.9-17Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0889-0293
SchlagwörterBibliografie; Elementary School Curriculum; Elementary Secondary Education; Geographic Concepts; Geography Instruction; History Instruction; Instructional Materials; Primary Sources; Resource Materials; Secondary School Curriculum; Skill Development; Supplementary Reading Materials; Teaching Methods; Thinking Skills; World History
AbstractSuggests methods of teaching about the voyages of Columbus to develop students' knowledge and cognitive skills. Presents five keys to accuracy and balance in teaching about Columbus: emphasize biological and cultural exchange; apply the major geographic themes; examine events in their historical context; present multiple viewpoints; and use primary and supplemental sources. Describes recommended materials. (DK)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International Journal of Social Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: