Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | McAloon, Noreen M. |
---|---|
Titel | Time for Nonfiction? (From the Teacher's Desk). |
Quelle | In: Journal of Reading, 36 (1993) 6, S.502-03 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0022-4103 |
Schlagwörter | Leitfaden; Unterricht; Lehrer; Class Activities; Content Area Reading; Cooperative Learning; Lesson Plans; Nonfiction; Reading Strategies; Secondary Education; Teaching Methods Lesson concept; Instruction; Unterrichtsentwurf; Unterrichtsprozess; Teacher; Teachers; Lehrerin; Lehrende; Sinnerfassendes Lesen; Kooperatives Lernen; Lesson planning; Unterrichtsplanung; Non-fiction; Nichtfiktionaler Text; Reading strategy; Leselernstufe; Lesetechnik; Sekundarbereich; Teaching method; Lehrmethode; Unterrichtsmethode |
Abstract | Presents a teaching strategy that uses modeling, discussion, and group work to teach reading research strategies in context. (SR) |
Erfasst von | ERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC |
Update | 2004/1/01 |