Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHutchinson, Lynn M.; Beadle, Mary E.
TitelProfessors' Communication Styles: How They Influence Male and Female Seminar Participants.
QuelleIn: Teaching and Teacher Education, 8 (1992) 4, S.405-18Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0742-051X
SchlagwörterClassroom Communication; College Students; Communication Skills; Higher Education; Professors; Seminars; Sex Differences; Sex Stereotypes; Student Participation; Teacher Expectations of Students; Teacher Influence; Teacher Student Relationship; Teaching Styles
AbstractA study examined the influence of male and female professors' communication styles on participation rates of: a group of college students, individual students, and males and females. Analysis of videotaped seminars indicated professors' communication styles facilitated the communication climate. Communication styles influenced student participation rates. Stereotypical gender expectations were not supported. (SM)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Teaching and Teacher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: