Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRasing, Eef J.; Duker, Pieter C.
TitelEffects of a Multifaceted Training Procedure on the Acquisition and Generalization of Social Behaviors in Language-Disabled Deaf Children.
QuelleIn: Journal of Applied Behavior Analysis, 25 (1992) 3, S.723-34Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0021-8855
SchlagwörterBehavior Change; Children; Deafness; Feedback; Generalization; Goal Orientation; Interpersonal Competence; Language Handicaps; Maintenance; Multiple Disabilities; Skill Development; Social Behavior; Student Educational Objectives; Supervision; Training Methods
AbstractThis study evaluated effects of a multifaceted training procedure on acquisition and generalization of social behaviors of 9 language-disabled deaf children (ages 8-9). The intervention involved child training as well as supervision, feedback, and goal setting by teachers and staff. Results indicated increases in appropriate target behaviors which were maintained during a follow-up period. (Author/DB)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of Applied Behavior Analysis" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: