Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inYoung, John W.
TitelA General Linear Model Approach to Adjusting the Cumulative GPA.
QuelleIn: Journal of Research in Education, 2 (1992) 1, S.31-37Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAcademic Achievement; Admission (School); Course Selection (Students); Error of Measurement; Evaluation Methods; Grade Point Average; Grading; Higher Education; Humanities; Least Squares Statistics; Mathematical Models; Natural Sciences; Predictive Validity; Undergraduate Students
AbstractUses the general linear model to develop an adjusted cumulative grade point average (GPA) that systematically models grading effects among courses. A validation study using 778 courses of 1,564 Stanford (California) University students shows an increase in predictability of the adjusted least-squares GPA over the unadjusted GPA. (SLD)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: