Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inTowers, James M.
TitelHow and Why Social Foundations of Education Topics Are Taught at Minnesota's Private Four-Year Colleges.
QuelleIn: Journal of Social Studies Research, 15 (1991) 1, S.30-35Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterAttitude Measures; Controversial Issues (Course Content); Educational History; Educational Philosophy; Higher Education; International Education; Private Colleges; Sociology; Teacher Attitudes; Minnesota
AbstractExplores the teaching of the social foundations of education at Minnesota's private four-year colleges. Reports that, according to a faculty survey, most of the schools teach social foundations in an introductory, sophomore year course. Concludes that most of the courses focus on current educational issues and downplay educational history, philosophy, and international education. (SG)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: