Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJacobson, Robert L.
TitelResearch on Different Ways of Being Smart Leads to 6-Year Project on Teaching and Learning "Practical Intelligence" in Schools.
QuelleIn: Chronicle of Higher Education, 39 (1992) 9Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0009-5982
SchlagwörterCognitive Style; Curriculum Development; Elementary Secondary Education; Higher Education; Intellectual Development; Intelligence; Intelligence Differences; Learning Processes; Theories
AbstractRobert J. Sternberg's research on cognitive style and model of "mental self-government" at all educational levels have led to a pilot elementary/secondary curriculum to help students develop common sense and practical judgment as well as intellect. The interinstitutional effort between Yale and Harvard universities includes Howard Gardner, known for his theory of multiple intelligences. (MSE)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Chronicle of Higher Education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: