Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGarcia, Jesus; Pugh, Sharon L.
TitelMulticultural Education in Teacher Preparation Programs: A Political or an Educational Concept?
QuelleIn: Phi Delta Kappan, 74 (1992) 3, S.214-19Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0031-7217
SchlagwörterCultural Pluralism; Democratic Values; Elementary Secondary Education; Multicultural Education; Politics of Education; Resistance to Change; School Demography; Teacher Education
AbstractCurrently, multiculturalism in teacher education is too political to be effective. Multiculturalism lacks the general support of faculty perceiving it as minority-related concern. Nonminority faculty avoid race and diversity issues and feel uncomfortable teaching in these areas. Preservice teachers are not internalizing multiculturalism principles, and insufficient pressures exist to prepare teachers, despite changing school demographics and timeless democratic ideals. (MLH)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Phi Delta Kappan" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: